چگونه تاثیر یک تبلیغات بازرگانی را به حداکثر برسانیم

تبلیغات یکی از مهمترین جوانب در دنیای بازاریابی است و اگر در مسیر درست مورد بررسی قرار گیرد، می تواند تغییراتی واقعی در دیده شدن یک کسب و کار ایجاد کند. تبلیغات باید به منظور جلب توجه مخاطب -با روایتی جذاب- و تحریک کردن عواطف او، با هدف افزایش شناخت یک برند ساخته شوند.
داستان باید خاص، جذاب و واضح باشد. داستان گویی قلب و درنتیجه مهمترین بخش هر ویدئو است، بنابرین باید مخاطب را درگیر کند، احساس همدلی ایجاد کند و احساسات را برانگیخته نماید.
علاوه بر این، حضور عناصر غیرقابل درک اما مرتبط با برند، اساسی است زیرا ذهن ما ترجیح می دهد درعوض استدلال منطقی، سریعا اشتراکات را شناسایی کند.
ساخت یک تبلیغ تلویزیونی، که عموما زمان بسیار کمی نیاز دارد، هنری ست که با این پارامتر ها میتواند کم رنگ شود. همیشه ساده نیست، ولی برای جلوگیری از اتلاف پول، یک تست نورومارکت می تواند برای تایید این اتفاق، بسیار کارآمد باشد.
آژانس های خلاق، معمولا یک یا چند مدل از یک تبلیغ تلویزیونی را تولید می کنند و آنها را به کمپانی ها پیشنهاد می دهند، ولی حالا می دانیم که، ورای خود ایده ی خلاقانه، حتی کوچکترین اشاره می تواند کمتر یا بیشتر از خواسته ی ما برای داستان گویی موثر، ارتباط گیری خوب با برند و درگیر کردن احساسات با روشی موثر، توسط مصرف کننده درک شود.

ما یکی از تبلیغات تلویزونی را که توسط آزمایشگاه در شروع فعالیت آن در این حوزه  آنالیز شده،  برای فهمیدن اینکه یک تست نورومارکت چه میتواند کند، به شما نشان می دهیم.
این تبلیغ یک شرکت بیمه آنلاین علاقه مند به مقایسه اثربخشی دو تبلیغ سی ثانیه ای است: اولین تبلیغ با مشکلات آشکار ارتباط گیری پخش شد و دومین تبلیغ، برای اطمینان یافتن از اثربخشی تغییرات ایجاد شده آزمایش شده و بهبود یافته بود.
این شرکت تصمیم گرفته که برای تحقیق درمورد این موضوع با درنظر گرفتن مزایای تکنیک های نورومارکت، اهداف زیر را دنبال کند:
فهم اینکه کدام تبلیغ تجاری تاثیرگذار تر بوده
ارائه پیشنهاداتی برای کاهش زمان تا پانزده ثانیه
درک غریزی موضوعات آزمون با فن آوری های زیر توسط برین ساینز ارزیابی شده است:
سنسور های الکتروانسفالوگرافی برای اندازه گیری عکس العمل شناختی و میزان جلب شدن مغز
سنسور های ضربان قلب و رسانایی پوست برای اندازه گیری واکنش عاطفی
ردیابی چشم برای مشخص کردن مناطقی که شدت تمرکز چشم را افزایش دادند و میزان حرکات اکتشافی چشم در ویدئو ها
و یک مصاحبه کوتاه نهایی.
با کمک این تست پیشروی ویدیو ی دوم تبلیغاتی که تغییراتی هرچند کوچک اما مهم شامل یک سخنران مقدماتی و حضور دائمی لوگوی شرکت داشت، ممکن شد.
تغییرات کوچک، شرکت کنندگان نهایتا قادر بودند تا کسب وکار و به خصوص پیشنهاد را درک کنند، در ویدیوی دوم درواقع به طور سیستماتیک برای شاخص های علاقه و عواطف نمره بالاتری به دست آورد.
تفاوت های کوچک میتوانند تمام درک تبلیغات تلوزیونی را ارتقا دهند.
پس از مشخص کردن بهترین لحظات تبلیغ، براساس بینش های مربوط به نورومارکتینگ به دست آمده از تست دو ویدیوی سی ثانیه ای از  کسب وکار ، امکان یافتن ایده هایی درباره چگونگی کاهش موفقیت آمیز بهینه سازی تجاری برای مشتری فراهم می شود.
وقتی تیزر پانزده ثانیه ای پخش شد، 17% افزایش در میانگین درخواست های دریافت شده روی سایت کمپانی عرض یک ساعت مشاهده شد.