کارگاه UX & Cognitive Science

 اهداف:

 طراحی تجربه کاربری انسان محور (کاربر محور) نیاز به شناخت رفتاریهای انسان و علوم شناختی و همینطور نحوه تعامل با جهان اطراف است ، بطور اختصاصی طراحی تجربه کاربری در وب و اپلیکیشن یا شبکه های اجتماعی به دلیل تعاملی بودن نیاز به دانستن تجربه های انسان در سطح خود آگاه و ناخودآگاه هست و ما در این کارگاه سعی داریم ضمن آموزش تجربه کاربری به دنیای علوم شناختی پا بگذاریم و دلایل رفتار انسان در تعامل  با یک رابط کاربری را مورد بررسی قرار دهیم.

مدرسان کارگاه دارای سوابق عملی طولانی در زمینه های UX  و علوم شناختی هستند.

از آنجا که Eye tracker ها برای این تحقیقات کمک شایانی از جهت توجه بصری و هیجانات میتوانند بما عرضه کنند مواردی عملی از این باب را در خدمت دوستان محترم خواهیم بود.

HCI, UX, Usability, Performance  بهره زیادی از اطلاعات ردیابی چشم میبرند.

 پیش نیاز:

 این کارگاه نیازی به پیش نیاز ندارد.

مدت کارگاه :
۱۶ ساعت
زمان و تاریخ:
بزودی اعلام میگردد
مکان برگزاری  :
پارک علم و فن آوری دانشگاه تهران – کارگرشمالی

میزان سرمایه گذاری شما :

600 هزار تومان
ظرفیت کارگاه:
10 نفر

محسن نجفی مدرس UX/UI طراح محصول علی بابا

غزاله قنبری مدرس و مجری پروژه های UI/UX –  دانش آموخته علم شناختی

اصغر رنجبر – مدیریت آزمایشگاه نوروساینس / نورومارکتینگ داج

ردیابی چشم (نگاه و توجه) :

 آشنایی مقدماتی ساختار چشم و اصول ردیابی چشمی

کاربرد سیستم های ردیابی چشمی درحوزه های مختلف تحقیقاتی UX.HCI, Usability, performance

عملیات UX, Usability

پیاده سازی و اجرای عملی ثبت از شرکت کنندگان و توضیح و اجرای آنالیزهای اولیه

UX/UI
۱ -تجربه کاربری چیست؟
۲ -اصول اولیه تجربه کاربری
۳ -معرفی و نحوه عملکرد تستهای مستقیم تجربه کاربری
۴ -معرفی و نحوه عملکرد تستهای غیر مستقیم تجربه کاربری
۵ -تحقیق کاربر چیست؟
۶ -سفر مشتری چیست؟
۷ -معرفی و تشریح سناریو، فِلو و ورکفلو
۸ -زمانبدنی مناسب برای هرگونه تست
۹ -ایده یابی به کمک تجربه کاربری
۱۰ -پروتوتایپینگ و وایرفریمینگ
۱۳ -پرسونا چیست؟ و نحوه ساختن آن
۱۴ -اینتراکشن دیزاین در تجربه کاربری
۱۵ -میکروکپیها
۱۷ -تایپوگرافی فارسی در تجربه کاربری
۱۸ -تاثیر طراحی موبایل فِرست در تجربه کاربری
۲۱ -تاثیر انیمیشنها بر تجربه کاربری
ِست ها بر تجربه کاربری
۲۲ -تاثیر حجم آست ها بر روی تجربه کاربری
۲۳ -چک لیست های کاربردی تجربه کاربری
۲۴ -گیمیفیکیشن
۲۵ -معرفی ابزارهای تست
۲۶ -معرفی نرم افزارهای طراحی
۲۹ -اینترنت اشیا و رابطه آن با تجربه کاربری
۳۱ -چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در تجربه کاربری

Human cognition in user experience

Human Cognition & Interactive Experience

Interaction Design Approaches,

Interaction Design Methods

Interaction Design: The Process