واقعیت مجازی چیست؟

مجموعه تکنیکها و تکنولوژیهای تصویرسازی سه بعدی است که عموماً برای خلق فضاهای شبیه سازی – تست و یا آموزشی – بازی – نمایش بکار میرود زمانیکه شما نمیتوانید اینگونه فضا را در واقعیت داشته باشید تا اهداف آموزشی و تحقیقاتی خود را دنبال کنید – برای مثال ثبت سیگنالهای بیومتریک زمانیکه اتومبیلی به دره سقوط میکند و سرنشین مورد تست و سنجش قرار میگیرد.

داج بعنوان یک شرکت پیشرو ، تکنولوژی و دانش فنی لازم را برای انجام پروژه های واقعیت مجازی و تجهیز آزمایشگاه های مربوطه داراست.

انواع طراحی برای واقعیت مجازی:

Head mounted مثل Oculus
Projection cave (کروی – چند ضلعی – استوانه ای ـ نیم کروی …)

OLED

خلاصه ای بر VR:

Best Practices مجموعه روش هایی هستند که امکان رسیدن به نتایج با کیفیت مطلوب را فراهم می کنند و به خصوص در هنگام کار با رسانه های نوظهوری مانند VR، اهمیت ویژه ای می یابند.
واقعیت مجازی VR، یک رسانه سه بعدی دربرگیرنده است. این سیستم سبب می شود که احساس کنید به طور کامل به یک دنیای مجازی ( یا واقعی که به طور دیجیتالی بازسازی شده است) سه بعدی، قدم گذاشته اید و می تواند تجربه حسی – بدنی بیشتری نسبت به رسانه های بر روی صفحه نمایش، ایجاد کند. توانایی ایجاد تعلیق ناباوری مستمر در ذهن، نیازمند توجه ویژه به جزییات است. می توان این مسئله را با تفاوت میان نگاه کردن به یک اتاق از قاب پنجره، در برابر قدم گذاشتن به اتاق از طریق در و گشت آزادانه در اطراف آن مقایسه کرد.

اگر در تجربه های VR، Best Practices اولیه را نادیده بگیرید، ممکن است سبب بیماری شبیه ساز ( Simulator Sickness) شوند – مجموعه ای از عوارض که تقریبا شامل خستگی چشم، سردرگمی و دل بهم خوردگی هستند. سابقا، بسیاری از این مشکلات به متغییرهای سخت افزاری پایین تر از سطح مطلوب، مانند تاخیر در سیستم، نسبت داده می شدند. سخت افزار Oculus Rift، نسل جدیدی از سیستم های VR را معرفی می کند، این دستگاه بسیاری از مشکلات سخت افزاری نمونه های پیشین را مرتفع می کند. اما حتی با وجود یک سخت افزار
با کارایی بی نقص، طراحی نادرست محتوا می تواند سبب ایجاد تجربه ای ناخوشایند شود.

به دلیل اینکه واقعیت مجازی VR، تا حدی مبهم است و قواعد تخصصی خود را دارد، هنوز جنبه های مطالعه نشده زیادی دارد و از این رو نمی توان دستور العمل جامعی ارائه دهیم. ما تنها نظریه های قبلی و مشاهدات را همانگونه که هستند، به نمایش می گذاریم. آزمایشات کاربر برای طراحی آزمایش هایی راحت و جذاب، بسیار حیاتی هستند؛ واقعیت مجازی به عنوان یک رسانه عمومی، جوانتر از آن است که قواعد مشخصی داشته باشد که بتوان به آن قواعد تکیه کرد. اگرچه محققان ما در حال انجام آزمایشات هستند، اما موارد زیادی را نمی توان در یک زمان انجام داد. ما برروی شما حساب کرده ایم، اجتماع توسعه دهندگان Oculus Rift ، که به ما فیدبک دهید و اصول VR Best Practices را تکمیل کنید.

فروش سخت افزار VR با امکان Eye tracking , EEG

9 EEG electrodes (AF3, AF4, AF7, AF8, Fp1, Fp2, 2 GND, 1 Ref)

VR & Phobia